Saturday, July 11, 2009

Drama sedih menyayat hati warga emas

Before returning to Shah Alam for the new semester, I went to my hometown in Batu Pahat.

Situation: Atok giving advice to my mother. He said these in Java language. Didn't understand a shit, but translated later by my mom.

Atok: Lepas solat wirid. Bersihkan hati.. Hati ni kena ingat Allah selalu. Baru terang hati.... Aku ni walaupun Allah dah tarik nikmat penglihatan aku, ade hikmahnya...nanti aku tak tengok perkara perkara duniawi.. Alhamdulillah la... Walaupun Allah tarik mata aku, hati aku terang... BUKAN MACAM MAK KO TU... Mata je celik... hati gelap.... Aku suruh kira duit aku pun bukannya reti.

Mom: Laa... bapak.... Kalo kira seringgit dua ringgit boleh la.... kalo dah besar besar kan susah...

Nenek: [Speechless. bibir terjuih. Muka macam musang. Merajuk.]

Atok: Hmmmmpph..[Speechless jugak. Kena kontrol macho. Mungkin padanya lelaki macho tak pujuk pempuan.]

Nenek: [masih merajuk.]

Me: [Clueless on the spot. Resumed watching Geng Bas Sekolah with Amir.]



Now I know where I got my tempah-neraka statement making abilities from.


p/s: blog still on halt.

2 comments:

hajar :: aisyah said...

geng bas skola?? =.="

HEROICzero said...

kurang paham... hurm..