Tuesday, July 2, 2013

aku adik yang cheeky

Aku ni suka masak.

Masalahnya, aku tak suka basuh periuk, pinggan yang aku dah pakai.

jadi apa yang berlaku, selalu lah benda-benda tu ditinggalkan sewenang wenangnya atas sinki dapur.

Harus lah kakak aku tension. Dia balik kerja je, mesti ada periuk aku dah pakai tadi tak basuh.
Harus lah dia membebel.

*****************

Nak dijadikan cerita, dia balik kerja.

"Damn, lupa basuh pinggan." Serta merta aku pause main Dota, berlari ke dapur, basuh.

Kakak aku nampak aku baru nak basuh pinggan.

"Ha! Baru nak basuh! Nak tunggu orang membebel dulu baru nak basuh!"

"Mung dok membebel lagi, boo!"

Dush!

Kena sekeh. 

"Hamek! Buat la lagi gini. Orang sekeh lagi kepala mu!"

***********************

Esoknya, aku tak basuh dua periuk, dua pinggan, dua cawan, tiga sudu. 

Heh.

No comments: