Tuesday, December 6, 2011

repost: my life goals

Jim Carrey sebelum dia jadi famous, dia tulis atas cheque kosong 4 juta dollar, walaupun account bank dia sikit nak mampus time tu, dan dia isi nama bapak dia. hajatnya untuk bagi bapak dia. tapi bila dia jadi famous, bapak dia meninggal dunia sebelum dia dapat bagi. hari pengkebumian dia, dia selitkan cheque tu dalam baju bapak dia.

Dia tulis matlamat hidup dia.

dia tenung hari hari matlamat hidup dia

dia kerja keras untuk capai benda yang dia nak capai tu.

itulah power of writing your own life goals.

jadi aku akan tulis life goal aku dekat sini.

Ya Allah, berilah aku kekuatan untuk mencapai semua benda benda ni.


1) mesti setelkan kerja kerja yang tak setel

2) mulakan start cari kerja yang ok.

3) kumpul duit secukup rasa untuk bayar hutang 26 ribu ptptn

4) kumpul duit secukup rasa nak pegi haji.

5) kuruskan badan at least boleh jalan 7 km tanpa mengah sebagai preparation time sai'e

6) nak surprisekan kakak aku sempena birthday dia. tapi birthday tahun berapa, aku tak nak bagitahu. surprise la katakan

7) improve kehidupan di komuniti sekeliling aku.


3 comments:

zawani badri said...

tiba2 rasa saya pun perlu ada matlamat hidup T_T

safwan said...

usaha tangga kejayaan!

AA said...

Dude, you've been tagged.

http://eatcrumbs.blogspot.com/2011/12/what-is-up-with-11.html